Δευτέρα 2 Μαρτίου 2020

Μη μου γυρεύεις να με δεις

-- Από ‘να φίλο έμαθα - πως θέλεις να με ειδείςκαι ξάγρυπνος παρέμεινα - εχτές από βραδύς.--Πώς πήγες μόνη στο χωριό - μέρη αγαπημέναστις γειτονιές τριγύριζες - και ρώταγες για μένα.
-- Από το στέκι πέρασες; - πές μου το πώς το είδες
είχε φυτρώσει χαμόμηλο - ή μήπως οι τσουκνίδες;
-- Τής μυγδαλιάς εχάϊδεψες - τα γέρικα τα κλώνια
και βάλθηκες και μέτρησες - πόσα περάσαν χρόνια.

-- Θυμάμαι, πέφτω μου ‘λεγες - τι όμορφα γελούσες
πάντα κοντά μου ‘ρχόσουνα - στα μάτια με κοιτούσες.
-- Στην εκκλησιά έβαλες κερί - σε Άγιο Λιά κι Αγιάννη
τα χρόνια ξαναμέτρησες - κι είπες Θεέ μου φτάνει.

-- Για το Σχολειό εξέχασα - αλήθεια να ρωτήσω
επήγες κι είδες την γωνιά - εκεί στον τοίχο πίσω;
-- Στο πανηγύρι χόρεψες - σου κράτησαν το χέρι
μα το μυαλό σου ήταν σ’ εμέ - το παιδικό σου ταίρι.

-- Στον επιτάφιο έφερνες - θυμάμαι τα λουλούδια
και νόμιζα πως γύρω σου - πετούνε αγγελούδια.
-- Το όνομά μου, σε μια πόρτα - είχα τότε εγώ γραμμένο
κι εσυμπλήρωσες δύο λόγια - πάντα θα σε περιμένω.

-- Μου ‘φερες τόσες θύμησες - χαρά μαζί και λύπη
της νιότης μας της όμορφης - το πρώτο καρδιοχτύπι.
-- Για λίγο μας θυμήθηκα - πιασμένους χέρι-χέρι
έμοιαζες συ σαν άνοιξη - κι εγώ σαν καλοκαίρι.

-- Τι ήθελες και ξύπναγες - κουτή τις αναμνήσεις;
δεν ήτανε καλλίτερα - μαζί μ’ αυτές να ζήσεις;
-- Ξέχνα το το παιδόπουλο - που παίζατε στ’ αλώνια
μεγάλωσε και φόρεσε - αντρίκια παντελόνια.

-- Μη μου γυρεύεις να με ειδείς - κάνε μου αυτή τη χάρη
ξέχασ’ αυτό που ήξερες - το νέο παλικάρι.
-- Μη μου γυρεύεις να με ειδείς - πέρασαν τόσα χρόνια
κουράστηκα απ’ τις βροχές - και της ζωής τα χιόνια.

-- Έσβησ’ η λάμψη των ματιών - και του κορμιού η σβελτάδα
ζυγώνει χειμώνας παγερός - και σβήνει η λιακάδα.
-- Εσύ, παρέμεινες παιδί - μώρ’ δεν θα μεγαλώσεις;
όπως και τότε έκανες - γλυκά να με μαλώσεις;

-- Μη μου γυρεύεις να με ειδείς - τώρα μην περιμένεις
δεν είμαι αυτός που ήξερες - γι’ αυτό μην επιμένεις.
-- Μείνε με την εικόνα μας - στις νιότης μας τη χάρη
αυτό θα κάνω και εγώ - αμυγδαλιάς κλωνάρι.
ΛΕΩΝ Η. ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ
(ποιητική συλλογή ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου